Forfatter
Tittel Profesjonelle samtaler med ungdom :: et utviklingsfremmende perspektiv
Språk
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Profesjonelle samtaler med ungdom beskriver ulike måter å forstå ungdoms psykiske vansker på. Vanskene kan forstås som noe som oppstår inne i den enkelte ungdom, eller noe som oppstår i samspill med omgivelsene. Forståelsen vi legger til grunn, får betydning for hva vi tenker er hjelpsomt. Forfatteren argumenterer for at psykiske vansker hos ungdom må forstås som livsvansker og relasjonelle vansker knyttet til ungdomstiden. For å hindre at store ungdomsgrupper sykeliggjøres, må vanskene forstås i et kultur- og samfunnsperspektiv. Boka beskriver hvordan profesjonelle hjelpere kan samtale med ungdom på måter som gjør dem bedre i stand til å mestre vanskelige følelser, relasjoner og situasjoner. I slike samtaler involveres de unge aktivt i sine egne endringsprosesser. Boka bygger på teorier om ungdoms utvikling, forskningsbasert kunnskap og egne erfaringer. Det ungdom selv sier er til hjelp når de har det vanskelig, vies spesiell plass.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002545nam a2200421uc 4500
*00158068
*00520211116170019.0
*008180409s2018||||no a|||e |||||00||0|nob|d
*019 $bl
*020 $a978-82-05-50091-4
*040 $bnor
*060 4$aWS 462
*0820 $a362.2085$223$qNO-StU
*0820 $a362.20835$qNO-OsBAS$223/nor
*1001 $aLangaard, Kari
*24510$aProfesjonelle samtaler med ungdom :$bet utviklingsfremmende perspektiv$cKari Langaard
*260 $aOslo$bGyldendal$c2018
*300 $a295 s.$bfig.$c25 cm
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*5208 $aProfesjonelle samtaler med ungdom beskriver ulike måter å forstå ungdoms psykiske vansker på. Vanskene kan forstås som noe som oppstår inne i den enkelte ungdom, eller noe som oppstår i samspill med omgivelsene. Forståelsen vi legger til grunn, får betydning for hva vi tenker er hjelpsomt. Forfatteren argumenterer for at psykiske vansker hos ungdom må forstås som livsvansker og relasjonelle vansker knyttet til ungdomstiden. For å hindre at store ungdomsgrupper sykeliggjøres, må vanskene forstås i et kultur- og samfunnsperspektiv. Boka beskriver hvordan profesjonelle hjelpere kan samtale med ungdom på måter som gjør dem bedre i stand til å mestre vanskelige følelser, relasjoner og situasjoner. I slike samtaler involveres de unge aktivt i sine egne endringsprosesser. Boka bygger på teorier om ungdoms utvikling, forskningsbasert kunnskap og egne erfaringer. Det ungdom selv sier er til hjelp når de har det vanskelig, vies spesiell plass.
*650 7$aUngdom$g(NO-TrBIB)HUME11120$2humord
*650 7$aPedagogisk psykologi$g(NO-TrBIB)HUME25036$2humord
*650 7$aPedagogisk teori$g(NO-TrBIB)HUME25033$2humord
*650 7$aPsykiske lidelser$g(NO-TrBIB)HUME03931$2humord
*65024$aAdolescent$g(DNLM)D000293
*65024$aMental Health$g989920136093102201
*65024$aPsychiatry$g(DNLM)D011570
*65024$aPsychology, Adolescent$g(DNLM)D000297
*65024$aCounseling$g(DNLM)D003376
*65024$aCommunication$g(DNLM)D003142
*650 7$aPsykiatri$2bokbas
*650 7$aUngdom$2bokbas
*6530 $aungdom$apsykiske lidelser$asamtaleterapi$aterapi$apsykoterapi$apsykisk helse$apsykososiale$adeltakelse$alæring$aendring$arefleksiv praksis$arefleksjon$akommunikasjon $arådgivning
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening